Præsentation af børnehuset

Taxhøj vision: At alle børn bliver verdensmestre i eget liv.

Vores mål er at tilrettelægge en hverdag, hvor tillid, anerkendelse, leg og læring er vigtige grundelementer i hverdagen.

Tillid og anerkendelse oplever børnene, når de møder nærværende og omsorgsfulde voksne, der lytter til dem, udfordrer dem og er opmærksomme på, hvad barnet har brug for og handler i forhold til det.

Leg og læring oplever børnene, når de voksne tilrettelægger en hverdag der udfordrer dem på deres færdigheder og giver børnene mulighed for at fordybe sig i ting, der optager dem.

Børnene skal have tid og rum til at lege med deres kompetencer og deres nye viden. Det er gennem legen, børnene erfarer og inter personaliserer deres viden og oplevelser.

Vi vægter vores samarbejde med jer som forældre meget højt. Det er jeres børn og jer der kender dem bedst. Vi skal samarbejde om deres trivsel og udvikling og vi skal tale om, hvordan vi bedst hjælper jeres barn til at få en god dagligdag her hos os.

Områdets kerneopgave: Vi lykkes, når vi sammen med familierne skaber udvikling af barnets trivsel, læring og mod